Korekta lakieru

Korekta lakieru jest szeregiem następujących po sobie, połączonych w logiczny proces działań z powierzchnią lakieru, mających na celu trwałe usunięcie defektów lakieru zakłócających jego prawidłową strukturę. W pewnym ograniczonym zakresie możemy mówić o korekcie ręcznej, natomiast podstawowym sposobem wykonywania korekty lakieru jest praca z ma...

Korekta lakieru jest szeregiem następujących po sobie, połączonych w logiczny proces działań z powierzchnią lakieru, mających na celu trwałe usunięcie defektów lakieru zakłócających jego prawidłową strukturę. W pewnym ograniczonym zakresie możemy mówić o korekcie ręcznej, natomiast podstawowym sposobem wykonywania korekty lakieru jest praca z maszynami polerskimi i pastami ściernymi. W naszym poradniku postaramy się przybliżyć w jaki sposób i jakimi środkami najskuteczniej, a przede wszystkim jak najbezpieczniej wykonywać korektę lakieru. Chcemy, aby każdy entuzjasta nienagannego wyglądu auta znalazł rozwiązanie skrojone na miarę jego możliwości, umiejętności i potrzeb.

Więcej

Korekta lakieru Jest 24 produktów.

Podkategorie

  • Pasty Polerskie

    Pasty polerskie

    Nawet nowy samochód wyjeżdżając od dealera potrzebuje polerowania lakieru pastami polerskimi. Z czasem jego połysk mija i staje się zmatowiony. Dzieje się tak, ponieważ lakier samochodu cały czas jest poddawany ścieraniu przez brud który spoczywa na jezdni, przez mycie i wycieranie lakieru oraz stosowanie nieodpowiedniej chemii. Na szczęście możemy go przywrócić do stanu w jakim opuścił on fabrykę.

    Dzięki zastosowaniu odpowiedniej gradacji past polerskich możemy usunąć większość rys z lakieru oraz hologramów. Pasty polerskie możemy podzielić na trzy stopnie ich agresywności.

    Pasta do polerowania samochodu typu cutting

    Pierwszy stopień past polerskich to pasty mocno tnące potocznie nazywane są pastami typu cutting. Są to pasty polerskie samochodowe przeznaczone do usuwania głębokich zarysowań z lakieru. Stosuje się je w lakierniach samochodowych przy usuwaniu szlifu papieru ściernego od P1000 do P2500. Mają zastosowanie przy usuwaniu skórki pomarańczy czy też zacieków. Pasta do polerowania lakieru mocno tnąca ma zastosowanie nie tylko w motoryzacji. Stosuje się je zarówno do polerowania frontów meblowych, obróbki poliwęglanu, czy przy polerowaniu żelkotów. Do grona past polerskich mocno ściernych zaliczamy m.in. Scholl Concepts S3 Gold, Liquid Elements Crystal Rock, Scholl Concepts S2 Orange, Menzerna FG400, Mezerna S300. Pasty te nie zawierają wosków i sylikonów, przez co są bezpieczne przy zastosowaniu w nowoczesnych lakierniach.

    Pasta do lakieru samochodowego typu polish

    Drugi stopień past polerskich to pasty polerskie tzw. polish. Charakteryzują się dużym spektrum działania. Znakomicie radzą sobie z średnimi i lekkimi zarysowaniami lakierniczymi, nadając znacznie lepszy połysk lakierom aniżeli po użyciu past cuttingowych. Kolejną ich zaletą jest usuwanie zmatowień powstałych po pastach mocno ściernych. Usuwają szlif po papierach od P2000 do P4000. Potrafią pozostawić trwały i głęboki połysk na lakierze. Ta pasta do polerowania potocznie nazywana jest - „one step”. Nie zawiera sylikonów czy wosków. Do tej grupy past możemy zaliczyć pasty: Scholl Concepts S17, Scholl Concepts S20, Liquid Elements Deep Ice, Menzerna PF2500.

    Do tej klasy wliczamy także pasty polerskie samochodowe typu „all in one”. „AIO” czyli wszystko w jednym. Charakteryzują się one tym, iż zawierają dodatek wosków naturalnych, polimerów czy selant. Dzięki czemu lakier dodatkowo jest zabezpieczony przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Dobrym przykładem jest pasta do lakieru Scholl Concepts A15 lub Menzerna One-Step Polish.

    Pasta do polerowania lakieru wykończeniowa

    Trzeci stopień past to pasty typu wykończeniowego, potocznie zwanymi pastami do finishu. Ich zadaniem jest usunięcie hologramów, podbicie głębi w lakierach metalizowanych czy przygotowanie lakieru pod wosk. Ich właściwości ścierne są znikome. Niektóre z nich, jak pasta do polerowania lakieru Scholl Concepts S30, potrafi usunąć szlif po papierze P3000. Pasta do polerki jest używana między innymi przez grupę Fiat przy refiniszu lakierniczym. Warto wymienić tu także następujące pasty polerskie samochodowe: Scholl Concepts S40, Liquid Elements Black Diamond czy Menzerna 3800. W tej grupie występuje także pasta do lakieru samochodowego, np. Scholl Concepts W9, która potrafi usunąć szlif papieru P5000. Nadaje ona przy tym niesamowicie mokry wygląd lakieru.

  • Gąbki i futra polerskie

    Gąbki polerskie, pad polerski

    Gąbka do polerowania, jak również pad polerski używane są do czyszczenia auta, polerowania, a także do nakładania wosków ochronnych. Charakteryzują się różną twardością. Pady polerskie różnią się od siebie także gatunkiem pianki i właśnie to ma bezpośredni wpływ na ich szorstkość i gęstość, a więc i na poziom ścieralności lakieru w przypadku polerowania lakieru. Jeśli planuje się wykonywać polerowanie to najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest zakup kilku rodzajów padów, co zapewni duży wybór w trakcie pracy. Może się bowiem okazać, że jeden pad polerski będzie dawał za słabe efekty, a dzięki takim zakupom bez problemu będzie można go wymienić i później wykorzystać do polerowania innych elementów. Wyróżnia się gąbki polerskie i pady typu Cutting, Polishing oraz Finishing. Pady typu Cutting są należą do grupy mocnościernych i można zakupić w wersjach Light Cutting i Heavy Cutting. Do polerowania wykorzystuje się typ Polishing, a do wykończeni Finishing.

    Pad polerski i pasta polerska

    Odpowiednie dobranie kombinacji pasty i padów polerskich jest kluczowe do osiągnięcia pożądanego efektu. Jednym z czynników decydujących o ich wyborze powinna być grubość lakieru samochodowego, którą powinno się oszacować specjalistycznymi przyrządami. Jeśli lakier jest dość cienki, agresywne gąbki polerskie nie powinny być używane. Pod uwagę trzeba także wziąć to, czy lakier jest twardy, czy miękki. Jako przykład można podać dwie marki samochodowe – Mercedesy mają bardzo twarde lakiery, Hondy bardzo miękkie. Dlatego też najlepszym rozwiązaniem jest rozpoczęcie pracy od najmniej ścieralnych padów polerskich i past polerskich na jakiejś wybranej, testowej powierzchni pojazdu. Może się bowiem okazać, że nie potrzeba będzie używać agresywnych kombinacji, bo przełożyłoby się na usunięcie większej ilości lakieru niże jest to niezbędne. To bardzo ważne, ponieważ wykonując polerowanie lakieru naszym celem powinno być usunięcie jak najmniejszej ilości lakieru niezbędnej do pozbycia się zarysowań bądź zmatowień lakieru. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, najlepiej przed zakupem skonsultować się z ekspertami, którzy pomogą w wyborze odpowiednich produktów.

  • Maszyny do polerowania...
  • Akcesoria
  • Zmywacze sylikonu,...
  • Materiały szlifierskie
na stronę
Pokazuje 1 - 12 z 24 elementów
Pokazuje 1 - 12 z 24 elementów