Pasty Polerskie

Pasty polerskie

Nawet nowy samochód wyjeżdżając od dealera potrzebuje polerowania lakieru pastami polerskimi. Z czasem jego połysk mija i staje się zmatowiony. Dzieje się tak, ponieważ lakier samochodu cały czas jest poddawany ścieraniu przez brud który spoczywa na jezdni, przez mycie i wycieranie lakieru oraz stosowanie nieodpowiedniej chemii. ...

Pasty polerskie

Nawet nowy samochód wyjeżdżając od dealera potrzebuje polerowania lakieru pastami polerskimi. Z czasem jego połysk mija i staje się zmatowiony. Dzieje się tak, ponieważ lakier samochodu cały czas jest poddawany ścieraniu przez brud który spoczywa na jezdni, przez mycie i wycieranie lakieru oraz stosowanie nieodpowiedniej chemii. Na szczęście możemy go przywrócić do stanu w jakim opuścił on fabrykę.

Dzięki zastosowaniu odpowiedniej gradacji past polerskich możemy usunąć większość rys z lakieru oraz hologramów. Pasty polerskie możemy podzielić na trzy stopnie ich agresywności.

Pasta do polerowania samochodu typu cutting

Pierwszy stopień past polerskich to pasty mocno tnące potocznie nazywane są pastami typu cutting. Są to pasty polerskie samochodowe przeznaczone do usuwania głębokich zarysowań z lakieru. Stosuje się je w lakierniach samochodowych przy usuwaniu szlifu papieru ściernego od P1000 do P2500. Mają zastosowanie przy usuwaniu skórki pomarańczy czy też zacieków. Pasta do polerowania lakieru mocno tnąca ma zastosowanie nie tylko w motoryzacji. Stosuje się je zarówno do polerowania frontów meblowych, obróbki poliwęglanu, czy przy polerowaniu żelkotów. Do grona past polerskich mocno ściernych zaliczamy m.in. Scholl Concepts S3 Gold, Liquid Elements Crystal Rock, Scholl Concepts S2 Orange, Menzerna FG400, Mezerna S300. Pasty te nie zawierają wosków i sylikonów, przez co są bezpieczne przy zastosowaniu w nowoczesnych lakierniach.

Pasta do lakieru samochodowego typu polish

Drugi stopień past polerskich to pasty polerskie tzw. polish. Charakteryzują się dużym spektrum działania. Znakomicie radzą sobie z średnimi i lekkimi zarysowaniami lakierniczymi, nadając znacznie lepszy połysk lakierom aniżeli po użyciu past cuttingowych. Kolejną ich zaletą jest usuwanie zmatowień powstałych po pastach mocno ściernych. Usuwają szlif po papierach od P2000 do P4000. Potrafią pozostawić trwały i głęboki połysk na lakierze. Ta pasta do polerowania potocznie nazywana jest - „one step”. Nie zawiera sylikonów czy wosków. Do tej grupy past możemy zaliczyć pasty: Scholl Concepts S17, Scholl Concepts S20, Liquid Elements Deep Ice, Menzerna PF2500.

Do tej klasy wliczamy także pasty polerskie samochodowe typu „all in one”. „AIO” czyli wszystko w jednym. Charakteryzują się one tym, iż zawierają dodatek wosków naturalnych, polimerów czy selant. Dzięki czemu lakier dodatkowo jest zabezpieczony przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Dobrym przykładem jest pasta do lakieru Scholl Concepts A15 lub Menzerna One-Step Polish.

Pasta do polerowania lakieru wykończeniowa

Trzeci stopień past to pasty typu wykończeniowego, potocznie zwanymi pastami do finishu. Ich zadaniem jest usunięcie hologramów, podbicie głębi w lakierach metalizowanych czy przygotowanie lakieru pod wosk. Ich właściwości ścierne są znikome. Niektóre z nich, jak pasta do polerowania lakieru Scholl Concepts S30, potrafi usunąć szlif po papierze P3000. Pasta do polerki jest używana między innymi przez grupę Fiat przy refiniszu lakierniczym. Warto wymienić tu także następujące pasty polerskie samochodowe: Scholl Concepts S40, Liquid Elements Black Diamond czy Menzerna 3800. W tej grupie występuje także pasta do lakieru samochodowego, np. Scholl Concepts W9, która potrafi usunąć szlif papieru P5000. Nadaje ona przy tym niesamowicie mokry wygląd lakieru.

Więcej

Pasty Polerskie Jest 16 produktów.

na stronę
Pokazuje 1 - 12 z 16 elementów
Pokazuje 1 - 12 z 16 elementów